Translate

vineri, 17 octombrie 2014

ANDROID - APLICATII ws CONFIDENTIALITATE

 In marea lor majoritate aplicatiile,pe langa sistemul de operare propriuzis,au menirea de a "ciupi" confidentialitatea utilizatorului,colectand tot felul de date privind utilizarea pana la date personale.In acest punct s-a vazut necesara impiedicarea colectarii de date confidentiale, preluate prin creerea altor aplicatii ce pot identifica si specifica ce anume face fiecare aplicatie in parte si eventual de a oferi recomandari sau chiar solutii practice cum va fi vorba in cele ce prezint. 

Clueful for Android



foto.1
 Incep din start cu unul din cele mai bune programe de "supraveghere" existent in categoria de
"privacy-tracking app" folosit inclusiv pe Iphon'urile de la Apple in aceiasi masura ca si  pe dispozitivele Android
 Clueful (foto.1 si 2) este un produs GRATUIT ce îți arată cum anume îți folosesc sau chiar abuzează informațiile private acele aplicații pe care le-ai instalat.

Cum funcționează


 Clueful este o aplicație gratuită care se comportă asemenea unui consultant în materie de siguranță a datelor private. Clueful îți arata ce fac aplicațiile instalate în background, fără știrea ta.

 SI AM TRECUT LA FAPTE


Dupa cateva "considerente" pa care le-am luat in calcul situatia arata ca in foto.2. Poza este un sceenshot facuta pe telefon "dupa".
foto.2

 Pentru a putea face ceva in acest sens fara sa dezinstalez unele aplicatii de care am nevoie, am folosit "Disable Service".
(disable service ruleaza doar pe dispozitive root'ate_conform legislatiei EU,dispozitivele nu isi pierd garantia prin root'are,insa trebuie verificat la cel ce a distribuit produsul).
 Aplicatie cu ajutorul careia poti apri detele de background ale aplicatiilor dupa oarece analiza,(unele sunt necesare functionarii),dar altfel spus,fara de care nu poate fi vorba de ridicarea "nivelului de confidentialitate".

Tin sa precizez ca "confidentialitateta" aste o "problema" in momentul in care este "reclamata" ceea ce face ca aplicatiile sa nu mai functioneze in "parametri"  determinand in fapt disfunctii resimtite imediat sub diferite forme,in cazul Facebook, spre exemplu, se bloceaza tot ce tine de "interactiv"  dar idea era de a vedea ce si cum,caz in care la mine Faceboocul accesa tot continutul telefonului,circa 64 de accesari de confidentialitate nu doua,trei cum apare la descarcare ci 64,plus inca vreo 40 accesate de Messengerul Facebook.
CATEVA AMANUNTE

 Tot spun de Fb.pentru ca scorul din foto 1.2 l-am obtinut doar dupa ce am dezinstalat aplicatiile (Fb+mess) care "nu se lasa pacalita" cu una cu doua si culmea vreo doua joculete care "faceau prapad" , am mai renuntat la un "Camera Scaner", confidentialitate la maxim pe Browser (Crome in cazul meu) plus cateva "servicii" Google,am scos si contul microsoft si Viber'ul,am dezactivat pana si magazinul google play, iar dupa cum se vede pentru ca screenshot'ul a prins si bara de stare de sus,am oprit si datele de fundal din Android (triunghiul rosu stanga/sus).


IN CONCLUZIE


 Dupa ce "am facut varza" tot ce se putea a urmat "testul suprem" asta ca sa ma lamuresc si in ce fel i-mi afecta traficul pe net aceste "accesari autorizate" am completat la final cu un
"Speed Test" folosind aplictia de la Ookla Mobile (foto.3).
foto.3

 Sincer,nu am avut asemenea viteza de trafic de cand am AmbraNet si nu ma refer doar la telefon.
 Practic este imposibil sa se ajugala un compromis in acest "punt" dar e bine de stiut/retinut (foto 2 si 3 sunt screenshoturi,daca face cineva un scor mai bun "dau o bere").
 Functionalitatea aplicatiilor,dupa cum am specificat,are de "suferit" dar ai coonfidentialitate :)))))







B@zarPC - Pagina de Anunturi



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

-Let me know, if you want out more details about what I wrote, or have something to say, leave a post in the comments box, !